مدیریت ارتباط با مشتری
سازمانها نیاز به اطلاعاتی درباره اینکه مشتریانشان چه کسانی هستند،
انتظارات و نیازهای آنها چیست و چگونه باید نیازهای آنها را بر طرف کرد،
دارند.
مدیریت کارآمد روابط مشتری یک چالش مهم در رقابت کسب و کار شده است.
سازمانها
نیاز به اطلاعاتی درباره اینکه مشتریانشان چه کسانی هستند، انتظارات و
نیازهای آنها چیست و چگونه باید نیازهای آنها را برطرف کرد، دارند.
این مقاله در پی بررسی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری با عملکرد بازاریابی در صنعت بانکداری است.
جامعه آماری پژوهش، تمامی بانکهای مرکزی بخش دولتی و خصوصی شهر تهران است.
به منظور جمعآوری اطلاعات، یک پرسشنامه برای سازمان بانکها و دو پرسشنامهی دیگر برای مشتریان بانکها طراحی و تدوین شد.
تحقیقات متعدد نشان میدهد که CRM تاثیر بسزایی بر عملکرد بازاریابی سازمانها میگذارد.
لیکن، در پژوهش انجام شده بین متغیرهای مورد مطالعه ارتباط ضعیفی وجود دارد.
از
طرف دیگر، اساس بازاریابی رابطهمند، ایجاد پیوندهایی بین شرکت و مشتری
است؛ از این رو، توسعه روابط بین مشتری و ارایهدهنده خدمت، نیازمند ایجاد
یک یا چند پیوند بین طرفین است.
مدیریت ارتباط با مشتری
به مجموعه اقداماتی که بمنظور جذب، نگهداری، توسعه و بهینه سازی روابط
طولانی و ارزشمند بین سازمان و مشتری صورت میگیرد گفته میشود.
بدین
منظور کلیه مراکز تفریحی- ورزشی میتوانند از طریق( CRM )، ضمن بهره برداری
از مزایای وفاداری مشتری، میتوانند موقعیت خود را در این بازار رقابتی
بهبود بخشند.
منبع : مدیریت ارتباط با مشتری