بازاریابی رابطه مند
امروزه بیشتر شرکتهای بیمه با توجه به تغییرات سریع در موقعیتهای
رقابتی و شرایط حاکم بر بازار، جذب و حفظ مشتریان تجاری را در راس
برنامههای خویش قرار دادهاند چرا که بدون تردید بهترین شیوه برای
افزایش تداوم سودآوری آنهاست.
پژوهش حاضر با توجه به هدف کاربردی و از
نظر گردآوری دادهها جز پژوهشهای توصیفی از نوع همبستگی و بهطور کامل
مدل یابی معادلات ساختاری است.
جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه بیمه
گذاران شرکت بیمه ایران در شهرستان قایمشهر میباشد و برای جمع آوری
دادهها تعداد ۴۰۰ پرسشنامه توزیع شد،اطلاعات جمع آوری شده از طریق نرم
افزار ۲۲ SPSS و LISREL۸.
هدف این مقاله کشف عواملی است که منجر به
نمودار شدن بازاریابی رابطه مند در عمل و علم میشود و اینکه چه عواملی
بهطور محتمل جهت گیری آینده بازاریابی رابطه مند را تغییر شکل میدهند.
همچنین بدون استفاده از فناوری، بازاریابی رابطه مند یک استراتژی موثر نیست.
ر بررسی تاریخچه بازاریابی و روند تحول رابطه با مشتری به این نکته اشاره کردیم که پس از تاکید بر اهمیت خود محصول، به تدریج مهارت فروش محصول مورد توجه قرار گرفت.
بازاریابی کلاسیک( به معنای شناخت نیازهای بازار و تلاش برای تامین آن) جریان بعدی بود که در میان کسب و کارها رواج یافت.
ترمینالهای(
پایانه) کانتینری به خاطر نیرویهایی نظیر ایتلافهای استراتژیک، خصوصی
سازی، پس کرانههای همپوشان و اپراتورهای ترمینال جهانی، با رقابت شدید و
محیطی دایما در حال تغییر مواجه شده اند.
برای توجیه هزینههای بالای
سرمایه گذاری و بهره برداری و رسیدن به سودآوری، ترمینالهای کانتینری
بایستی به حجم بار( کالای) رضایت بخشی برسند.
به علاوه، یکی از عوامل مهم برای بندر جهت تضمین جریانات کافی، وفاداری مشتری میباشد.
این مطالعه، تاثیرات تاکتیکهای بازاریابی رابطه مند( رابطه ای) بر شاخصهای( نشانگر) عملکرد مالی و غیر مالی ترمینالهای کانتینری را بررسی نمود.
دادههای
مورد نظر از ۲۴ ترمینال کانتینری واقع در ترکیه( ۱۳۴ پاسخ) جمع آوری و از
طریق مدلسازی معادله ساختاری چند سطحی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
براساس
یافتههای بدست آمده، نتیجه اصلی ما آن است که هرچه بندر تاکتیکهای
بازاریابی رابطه مند را بیشتر پیاده کند، به همان نسبت کیفیت ارتباط با
مشتری بالاتر است، که در ادامه ازآن به عنوان عملکرد ارتباط با مشتری، و
متعاقبا عملکرد مالی نام برده میشود.
منبع : مقاله بازاریابی رابطه مند