برند ها می‌ت وانند ارزش و قدرتی در بازار، ورای آنچه که بوسیله ویژگی‏‌‌های ذاتی محصول ایجاد می‌شود را فراهم نمایند.
ارزش ویژه برند باعث افزایش کارایی برنامه‏‌‌های بازاریابی و وفاداری مشتریان به برند می‌شود، هزینه فعالیت‏‌‌های ترفیعی را کاهش می‌دهد و از طریق گسترش برند، سکویی برای رشد و توسعه آن ایجاد می‌کند.
بنابراین ارزش ویژه برند باعث سودآوری برند می‌شود و برای سازمان جریان نقدی ایجاد می‌کند.
تحقیق حاضر در پی یافتن رابطه بین ارزش ویژه برند خدمات و مولفه‏‌‌های آن و رفتار خرید مصرف کنندگان در بانک انصار است.
پس از آگاهی مشتریان از محصول، ادراکی متناسب با پیام‏‌‌های سازمان در ذهنشان شکل می‌گیرد که به رفتارهای بعدی آنها و وفاداری و خرید و یا عدم خرید منجر می‌شود.
در این تحقیق، می‌کوشیم تا در ابتدا با ارایه مدلی جامع از روند شکل گیری ادراکات و رفتارهای بعدی متناسب با آن به عوامل موثر بر ارزش ویژه برند خدمات و رفتار خرید پرداخته و سپس با انتخاب متغیرهای مناسب از هر گروه به بررسی روابط بین آنها و رفتار خرید مصرف کنندگان در بانک انصار بپردازیم.
تحقیق از طریق توزیع پرسشنامه بین مشتریان بانک در سطح استان قزوین( ١۰ شعبه) صورت می‌گیرد که با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری نمونه گیری به روش طبقه بندی شده تصادفی انجام گرفته است.
تعداد نمونه آماری ۳۸۵ مورد بوده و برای اطمینان از پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ استفاده شده است.
نتایج حاصل از تحقیق روابط مطابق با مدل ارایه شده را تایید می‌نمایند.
از نتایج مهم می‌توان به تاثیرپذیری برجسته تبلیغات دهان به دهان از آمیخته بازاریابی و تاثیر زیاد آن بر خرید مشتریان اشاره کرد، در حالی که این متغیر با ادراکات درونی هیچ رابطه‌ای ندارد.
همچنین نقش متغیر عکس العمل درونی و ادراکات در وفاداری و خرید بلندمدت مصرف کنندگان بسیار حایز اهمیت است.
عکس العمل درونی تنها از ادراکات درونی مشتری ناشی می‌شود و هیچ تاثیر مستقیمی بر روی ارزش ویژه برند خدمات ندارد

منبع : مقاله ارزش ویژه برند